Místo plavby:  Chorvatsko - Sukošan
Termín:  2.8. - 9.8.2014
Jachta: ELAN Impression 384
Název jachty: Luly
Posádka:  7+1 členů: Luboš, Klára, Terča, Jirka, Ludvika, Ida, Stanislav + Veronikq
Celkem ujeto Nm :  184,36Nm
Průměrný vítr:  cca 8 knt
Trasa: Sukošan - Dugy Otok - Ist - Premuda - Susak - Unie - Silba

Popis:

Letos si půjčujeme po delší době menší lodičku a to sice ELAN impression 384, která se nám již dlouho líbila vzhledově. Zpětně ale mohu říci, že lodička byla spíše zklamáním. Jako plus bych mohl podotknout +příjemné "molo" na zádi +hezký design +dobře fungovala lednička (to není uplně vlastnost lodičky) a to je asi vše. Jako minu - vůbec nezatáčela doprava při couvání - šíleně návětrná (při větším náklonu se okamžitě postavila proti větru, takže se nedalo vůbec plout v náklonu -nešlo projít kolem stolu, sedačky byly nalepeny uplně na stůl -na motor na max jela pouze 6knt. Ale zvládli jsme to a  nakonec to nebylo tak hrozné :-) Příští rok zůstabeme věrni asi Bavarii.

Barču necháváme u babi a letos s námi vyráží Verda.

Sobota:  Přijíždíme kvůli zácpám kolem cca 12:00, přebrání lodičky jde poměrně rychle. Vyplováme kolem 17:00 a plujeme na první den poměrně daleko. Kotvíme na Ostrově RAVA, po návětěvě zátoky s bojemi, kde se nám nechce platit (počasí vypadá dobře), se vracíme do menší zátočky, kde jsme sami.

Neděle:  Začínám foukat, bohužel zjištujeme, že při náklonu se lodička okamžitě postaví proti větru a tak se nedá vůbec plout. Musíme zmenší plochu plachet a pak to jde. Navštěvujeme jeden bunkr a plujeme na SV Dugy otoku.

Pondělí: Ráno jedeme na snídani na vrak lodi, kde šnorchlujeme. Letos se nám podařio zakotvit opravdu blízko. Po snídani zjištujeme, že totálně došla voda a tak plujeme na ostrov IST, kde doplnujeme vodu (300l = 50kn) a jdeme do městečka na zmrzlinu a po procházce obědo večeři. Pak přeplouváme SKARDU kde kotvíme.

Úterý: Moc nefouká, chvíli jedme na plachty, pak na motor. Po koupání na SILBE plujeme na Maly Losin, kde kotvíme v zátoce Balvadia. Necháváme lodičku na kotvě a jdeme do místní restaruce na večeři.

Středa:  Ráno fouká místy 25 uzlů, jedeme pouze na genu směr Susak. Kotvíme na závětrné straně ostrova v krásné zátoce, kde Terča oběvuje chobotnici na dně písčité zátoky v nějkakém starém sudu či trubce. Po koupačce a obídku jedeme na Unii, kterou za příznivého větru obeplouváme, loď krásně jeden 6 uzlů a se západem slunce kotvíme v jedné ze SV zátoce. Zátoka je krásně široká a hluboká s ideální hloubkou 10m, takže se dá kdekoli bezpečně zakotvit a vejde se sem spousty lodiček.

Čtvrtek: Ráno opět hodně fouká, tak plujeme směr přístav, už se musíme rychle vracet, abychom to stihli. Chtěli jsme původně proplout mezi Malým a Velkým Losinem, ale cestou jsem si přečetl, že most se otvírá jen ráno v 9 a pak večer v 18:00 a tak plujeme dál. Stavíme se na kotvení a odlov dvou kešek u ostrovu Vele a Male Orluje, které mohu vřele doporučit. Pak přestává foukat, tak plujeme na motor na SILBU, kde kotvíme na boji a jdeme do večerního městečka. SILBA je moc pěkné mestečko plné restarací. Večer bohužel na pláži diskotetak, takže hrozný kravál cca do 3 v noci. V noci se ještět převazujeme na jinou boji, protože se zatkem potkáváme s vedlejší lodičkou.

Pátek: ráno zkoušíme plachty, ale protože nás čeká dlouhá trasa tak nakonec volíme motor. Po polední koupačce jedeme zase chvíli na plachty a pak opět motor. Kotvíme blizoučko Sukošanu a tak jdeme klidně spát.

Sobota: Vstáváme v 6, koupačka vyrážíme na naší letošní plavbu směr Sukošan. Máme malinko spoždění a tak už ani nevytahujeme plachty. V Sukošanu tankujeme a v 7:30 kotvíme. Zde bohužel dochází k nepříjemenému středu se zaměstnanci maríny. Poprvé se nám stlao, že v marině po nás chtějí papíry od lodi, zaměstnanec mariny nám dává nějaký papír a chce odejít s papíry od lodi. Ty mu nechceme dát a chceme zavolat chartu, abychom ověřili, že je to v pořádku, ale chlápek je neústupný a chce papíry hned, neche nás pustit ani na pevninu, hrozí nám odvázáním lodi a nakonec nám fuck you nadává. Přichází jeho kolega, ale potého co ho Standa vyfotí to jen zhoršuje situaci a tak naonec přichází jejich šéf, který situaci zklidnuje a odnáší nakonec naše papíry od lodě.

ZÁVĚREM:

Opět se mi S Jadran moc líbil a ještě tam máme co prozkoumávat. Jak jsem zmínil na začátku, příště asi zůstanem věrni Bavarii. Celkový dojem je, že stále přibívá v zátokách bojích, poprvé se setkáváme, s bojema, které mají muring a vyváž se zadek lodi ke břehu. Tím bohužel ubívá zátok pro kotvení na kotvě. Také diky incidentu v marině, už raději příště budeme upřednosňovat jinou marinu.